dijous, 15 de novembre del 2012

Vacances pagades.Per Quart


   Vacances pagades és el llibre que m'ha agradat més dels tres que es recullen en aquesta col·lecció. Amb el valor afegit que em recorden quan el vaig treballar a COU a l'institut de Vic, època daurada de la meva vida professional des del punt de vista de treball intel·lectual, perquè el bany d'humanitat que m'ha donat l'aula d'acollida en aquests 9 anys que hi he dedicat han estat i seran irrepetibles.
En el fragment que copio més avall , Pere Quart ens explica la incapacitat del verb d'expressar el que no es pot dir. He recuperat una lectura que m'ha estat tant o més plaent que la primera vegada que el vaig llegir.

Hi ha coses massa pures
 per a ser dites
Però els poetes,
incontinents, verbosos,
gosen inquietar les zones inefables
amb triades paraules 
al capdavall estúpides.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada