dilluns, 24 de maig del 2021

Animal de bosc. Joan Margarit.

 


Impressionant. Recordaré sempre que la Maria em va suggerir que el saludés quan vam anar a un restaurant de Solivella, que el gran poeta freqüentava. Ens va cridar l'atenció que hi havia molts poemes d'aquest autor ben visibles per a tots els comensals, fins i tot els vins que produeixen a cal Travé, nom d'aquest restaurant, duen un escrit d'en Margarit. Els amos ens van explicar que hi havia una amistat des de feia molts anys i des que l'escriptor tenia casa a Forès, i que si teníem paciència, el podíem veure perquè tenia taula reservada. Vam tenir sort perquè va passar molt a la vora de la nostra taula. M'hi vaig adreçar, i li vaig agrair que ens oferís als lectors tanta bellesa i sensibilitat. En Margarit va quedar parat i em va escoltar amb atenció i ell també m'ho va agrair. 
En aquest darrer i pòstum llibre, malgrat el dolor que plana en molts dels sues poemes, sempre hi transpira un profund amor a la vida, i que el poeta no va abandonar mai fins al darrer moment.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada