divendres, 27 de gener del 2023

Donetes.Lousia May Alcott

 

 



   Em va cridar l'atenció un article de Vilaweb en què s'explicava que per primera vegada s'editava en català la versió íntegra d'aquest llibre  https://www.vilaweb.cat/noticies/donetes-en-catala. Vaig pensar que era una obra adient per les vacances de Nadal i pels dies freds de l'hivern, que conviden al recolliment i a una visió plàcida i positiva del món, i m'he empassat les més de 800 pàgines dels dos deliciosos volums tan ben editats per Viena.

De l'article de Vilaweb en destaco aquet fragment:

Atenció als dos paratextos que tanquen el llibre. El primer és de Simone de Beauvoir, que diu: “Hi ha un llibre en què em va semblar veure reflectit el meu futur: Donetes, de Louisa May Alcott […]. Volia, com fos, ser la Jo de la novel·la, la intel·lectual. Compartia amb ella el rebuig per les tasques domèstiques i l’amor pels llibres. La Jo escrivia i, per voler imitar-la, vaig començar els meus primers contes curts.”  El segon és de Patti Smith: “Vaig trobar consol en els llibres. Curiosament, va ser Louisa May Alcott, amb Donetes, qui em va oferir una perspectiva positiva del meu destí com a dona.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada